Case - ATLAS COPCO

SWEDEN & FRANCE SUMMITS 2023-2024.

In 2023 en 2024 kregen we van Atlas Copco het vertrouwen om twee internationale summits te organiseren.

Telkens met een ander doel, een andere locatie en een andere doelgroep, maar steeds met één rode draad: het versterken van connecties binnen de organisatie.

2023 - PTBA SUMMI VÄSTERÅS

Voor de Portable Air divisie van Atlas Copco werkten we in 2023 een summit uit in het prachtige Västerås, Zweden. Zo’n 200 managers uit alle windstreken kwamen hier samen voor een meerdaags congres in een setting die perfect aanvoelde: warm, stijlvol en doordacht.

Het inhoudelijke luik stond centraal: de deelnemers werden ondergedompeld in inspirerende keynotes, gebracht op een indrukwekkend scherm van meer dan 17 meter breed in een zaal die perfect technisch en visueel was afgestemd op de boodschap. Als extra verrassing zorgde een live act voor een extra energiek moment tijdens het plenaire gedeelte. Een perfecte balans tussen leren en beleven.

DESIGNED TO CONNECT

We stonden in voor de volledige uitwerking van het programma: van plenair tot side activities. Inhoudelijke sessies wisselden af met meer ontspannen momenten, zoals een typische Zweedse teambuilding én een cruise op het water. Zo ontstond er niet alleen kennisuitwisseling, maar ook échte connectie tussen de deelnemers.

BUILDING TOWARDS THE FUTURE

Een belangrijk moment tijdens de summit was de live demonstratie van the workshop of the future. Een mobiele installatie, volledig aangedreven door zonnepanelen en batterypacks. Geen sinecure om dit allemaal ter plaatse te krijgen, maar het resultaat was indrukwekkend én volledig in lijn met Atlas Copco’s duurzame ambities.

WORK HARD, ROCK HARDER

De kers op de taart? Een spetterend feest met live muziek van the PowerRocks; een band, bestaande uit Atlas Copco-medewerkers. Collega’s die elkaar overdag inhoudelijk versterkten, stonden ’s avonds zij aan zij op de dansvloer. Een sterk staaltje community spirit, én een perfecte afsluiter van een memorabele summit.

2024 - IF SUMMIT ANNECY

In 2024 vond de volgende summit plaats, deze keer voor de gloednieuwe Industrial Flow divisie. Na enkele overnames was het moment daar om alle partners en collega’s samen te brengen. De locatie? Het elegante Palace de Menthon, aan het idyllische meer van Annecy.

GAMIFIED & PERSONALISED

De centrale doelstelling was om elkaar te leren kennen en ondergedompeld te worden in de cultuur van Atlas Copco. Om dat op een speelse manier aan te pakken, ontwikkelden we een interactief stickerboek. Deelnemers verzamelden stickers door in gesprek te gaan met collega’s; een originele icebreaker met groot effect.

FUEL FOR THOUGHT & CONNECTION

Naast interactieve workshops en inspirerende sessies, was er ook ruimte voor verfijnde gastronomie en ontspanning. De gasten genoten van heerlijke maaltijden, inspirerende gesprekken en een aantal fijne activiteiten in de prachtige omgeving van het meer.

A BRAND POWERED BY PEOPLE

Twee summits met elk hun eigen toon en dynamiek, maar allebei gedragen door dezelfde filosofie: verbinden om vooruit te gaan.

Innovatie zichtbaar maken, een visie verankeren of nieuwe teams laten groeien zijn geen op zichzelf staande momenten. Het zijn strategische bouwstenen van interne marketing. Wij creëren omgevingen waarin teams samen de merkcultuur van binnenuit versterken.

Ready to
bring your
brand

to

live?

Live marketing gaat niet om simpelweg iets organiseren. Het gaat om het voelen van een merk, het ervaren van een boodschap en het verankeren van een emotie. Want laten we eerlijk zijn: dat is wat echt blijft hangen. En dat is precies waar wij voor staan.